19. jun 2019. | 13:45 | Izvor: RTV
Primena Zakona o zaštiti potrošača, najavljene izmene tog zakonskog akta, konkretni problemi na terenu, uspešnija međusektorska saradnja,budući zajednički projekti, bile su neke od tema razgovora predstavnika Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija – Sektora za zaštitu potrošača, sa predstavnicma kikindske Gradske uprave, Severnobanatskog upravnog okruga i lokalnog Udruženja za zaštitu potrošača.
Primena evropskih standarda u oblasti zaštite potrošača pretpostavlja dodatno usaglašavanje krovnog zakona u toj oblasti. U okviru aktuelnih priprema predloga izmena i dopuna Zakona o zaštiti potrošača, važne su povratne informacije sa terena. Sastanak u Kikindi je tome bio i posvećen.
Višnja Rakić, rukovodilac Sektora za zaštitu potrošača pri Ministrastvu trgovine, turizma i telekomunikacija kaže:
„Želimo da imamo povratnu informaciju šta se dešava izmešu trgovaca i potrošača, odnosno u oblasti pružanja usluga od opšteg ekonomskog interesa i samih korisnika.“
Formiranjem komisija, koje su na nivou lokalnih javnih preduzeća imenovane upravo zarad zaštite korisnika usluga, Kikinda je već napravila jedan važan iskorak u toj oblasti.
„Dakle, sva ona preduzeća, koja pružaju usluge od ekonomskog interesa za grad, imaju svoje komisije koje se bave žalbama, reklamacijama, prigovorima samih potrošača. Smatram da je to jedan važan iskorak Kikinde u oblasti zaštite potrošača“, kaže Pavle Markov, gradonačelnik Kikinde.
I na nivou Severnobanatskog okaruga konstantno se radi na što boljoj informisanosti, edukaciji i potrošača i trgovaca, kao i na što efikasnom radu nadležnih inspekcijskih službi.
Nikola Lukač, načelnik Severnobanatskog okruga ističe:
„Mislim da su izuzetno izlazile u susret svim zahtevima, kontrolisale, štitile interese kako potrošača, tako i poslodavaca. Tako da se nadam da će saradnja biti još bolja.“
Kikindsko Udruženje za zaštitu potrošača postoji i radi 12 godina, a prva zvanična poseta predstavnika nadležnog Ministarstva važan je pokazatelj još uspešnije buduće saradnje.
„Vrlo smo zahvalni i zadovoljni ovom posetom. Neko je pokazao interesovanjue da se neke stvari i urade, pomere , dešavaju i van prestonice“, ističe Darko Cvijan, predsednik UPOK.
Na sastanku u Kikindi analizirana je mogućnost jačanje prekogranične zaštite prava potrošača, formiranja regionalnog savetovališta, kao i osnivanja centra za prijem potrošačkih poziva na nivou Republike Srbije.