Povraćaj novca posle odobrene reklamacije

Ako Vam trgovac odobri povraćaj novca za proizvod koji ste reklamirali, dužan je da Vam vrati tačno onoliko novca koliko ste platili proizvod, to jest sumu koja se nalazi na računu bez obzira da li je u međuvremenu došlo do promene cene proizvoda. To je nekada na štetu trgovca, a nekada na štetu potrošača.

Umesto povraćaja novca možete zahtevati zamenu proizvoda novim, zamenu za proizvod istih karakteristika i cenovnog ranga ili popravku proizvoda.U slučaju da trgovac odbija da izvrši povraćaj novca u visini koju ste platili pri kupovini, potrebno je podneti prijavu protiv trgovca tržišnoj inspekciji.

Neki od trgovaca će tražiti da popunite i nalog za ispravku obrazac NI koji služi da trgovac opravda povraćaj novca poreskoj upravi. Ako se vraća više od 500 dinara obavezni ste da upišete Vaš JMBG, inače Vam trgovac neće vratiti novac. U medijima su se pojavile brojne priče u kojima je navedeno da je traženje JMBG-a na ovaj način nezakonito. Ta tvrdnja je tačna, ali je problem što prodavac ako nema Vaše tačne podatke i JMBG na NI obrascu može biti kažnjen pri kontroli poreske inspekcije. Zato će trgovac uvek insistirati na tome da date JMBG. U slučaju da to ne učinite trgovac može da odbije Vaš zahtev za povraćaj novca.

Više informacija o podnošenju prijave tržišnoj inspekciji možete pročitati u sledećem članku:

Kada se trebate obratiti tržišnoj inspekciji

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *